10 Kasım 2008 Pazartesi

SU MUHALLEBİSİ













Bayramda su muhallebisi yapmıştım.Oldukça hafif oldu . Ayrıca gülsuyuda tatlıya harika bir tat verdi.Daha önce su muhallebisi hiç yapmamıştım biraz gülsuyundan çekiniyordum fakat tadı çok güzel oldu.Ayrıca yeni aldığım kek kalıplarını kullanarak bu hafif tatlımı süsledim.

SU MUHALLEBİSİNİN TARİFİNE GELİNCE
2 su bardağı süt
1.5 su bardağı su
yarım çay bardağı buğday nişastası
yarım çay bardağı un
1 tatlı kaşığı gül suyu
1 çay bardağı pudra şekeri

Öncelikle 2 su bardağı sütü 1.5 su bardağı su, yarım çay bardağı buğday nişastası, yarım çay bardağı unu muhallebi kıvamına gelinceye kadar sürekli karıştırarak pişirin. Muhallebiyi suyla hafifçe ıslattığım kek kalıplarıma döktüm siz isterseniz bir tepsiye dökebilirsiniz.Biraz soğumasını bekliyerek buzdolabına alın.Buzdolabında soğuttuktan sonra çıkarın üzerine gül suyu gezdirin, pudra şekeri serpip ikram edebilirsiniz. Bu tarifimi daha öncede diğer sitem olan www.takiperileri.blogcu.com da da görebilirsiniz.
AFİYET OLSUN

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bir kez yemiştim çok güzeldi ellerine sağlık nefis olmuş cnm
sevgiler

Misssgibi dedi ki...

canım jülidem, harika yapmışsın yeni bir blog açarak. su muhallebiside harika olmuş.

herşey nefis.. ellerine sağlık hayatım

sevgiler

hayatım sana yorum yazamıyor blogspot dışındaki okuyucular. bilgin olsun.

Unknown dedi ki...

Su muhallebisini çok severim.mis gibi gülsuyu nasıl yakışır.
görünümüde çok güzel olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba Julide,

Bloglar dünyasına alışıksın anladığım kadarıyla ,yemek dünyasına hoş geldin.Güzel tariflerini bekliyoruz.
Muhallebiyi sunuş şeklin çok şık.Ellerine sağlık.

Sevgilerimle*