13 Kasım 2008 Perşembe

FIRINDA KÖFTELİ PATATES YEMEĞİ



FIRINDA KÖFTELİ PATATES YEMEĞİ VE ARPA ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI
Fırında Köfteli Patates Yemeği Nasıl Yapılır ?diyorsanız
Bu yemek benim kurtarici ev yemeklerimden biri.İlk önce köftelerimi hazırlıyorum daha sonra borcama patateslerimi kesip ilave ediyorum.Üstüne köfteleri yerleştirip kestiğim domatesleri ekliyorum üzerine maydanoz ve biber de ekledikten sonra hazırladığım salçalı sosu döküyorum.
Ve fırına veriyorum.
KÖFTE İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
Malzemeler
  1. 500 gr kıyma
  2. Bayat ekmek içi
  3. 1 orta boy rendelenmiş soğan
  4. ince kıyılmış maydanoz
  5. 1 diş sarımsak küçük kesilmiş
  6. kimyon,tuz,karabiber

Hazırlanışı
Tüm malzemeyi bir kapta yoğurun ve şekil verin. İster fırında isterseniz tava da az yağda kızartabilirsiniz. Afiyet olsun..

Bu arada gelelim ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV YAPIMINA
2 bardak pirinci sıcak suda yıkayıp bir kapta yaklaşık yarım saat bekletiyoruz.Bu arada 3 bardak suyu kaynatıyoruz.Tenceremize yağ ilave edip arpa şehriyelerimizi ekleyip kavuruyoruz ve sonra süzdüğümüz pirinçleri ilave edip karıştırıp suyunu ilave ediyoruz.Bu arada ben üzerine 1-2 damla limon damlatıyorum ki pirinçlerim bembeyaz oluyor.Daha sonra tuzunu ilave edip pişiriyoruz.Piştikten sonrada demlenmesini bekliyoruz.

ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
2 bardak baldo pirinç
Arpa Şehriye
Tuz

3 bardak su kaynıyacak
Yağ
AFİYET OLSUN

4 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

en sevdigim yemekler arasinda köfteli patates,nefis olmus elinize saglik

Unknown dedi ki...

Bende çok severim köfte patatesi gecenin bu saatinde nasıl canım çekti.
pilavda çok güzel görünüyor ellerine sağlk
sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Bu yemeğe ben izmir köfte diyorum.
Çokta seviyorum.
Sevgiler.
Hayırlı cumalar.

a_y_s_e dedi ki...

merhaba, tanistigima memnun oldum- elinize saglik!